Metos produserer og markedsfører kjøkkenutstyr og rustfritt stål interiør. Metos er markedsledende i de nordiske og baltiske landene, så vel som Benelux-landene, og tilhører Ali Group, som er Europas ledende produsent av kjøkkenutstyr. Metos har rundt 750 ansatte i ni forskjellige land i Europa.

 

Ledige stillinger

Ledige stillinger

Metos AS er en ledende leverandør av storkjøkkenutstyr, bar, vaskeri og service i det norske marked med en omsetning i 2020 på 252 MNOK. Metos tar hånd om hele prosessen fra prosjektering til levering og vedlikehold og er ISO sertifisert (9001/14001). Vi er 75 ansatte fordelt på hovedkontor samt avdelingskontorer i Norge. Metos AS er en del av Metos-gruppen med hovedkontor i Finland og MED selskaper i følgende land: Finland, Sverige, Norge, Danmark, Latvia, Litauen, Estland, Nederland og Belgia. Metosgruppen eies av det italienske konsernet Ali Group med hovedsete i Milano. AliGroup er ledende globalt innen salg og produksjon av storkjøkkenutstyr.

CAD Revit Designer

INNKJØPER

Har du erfaring som innkjøper og motiveres av å få til forbedringer innenfor innkjøpsfaget? Da kan det være deg vi leter etter!
Hvem er vi? Jo, vi er Metos – en middels stor bedrift, og en sammensveiset gjeng som leverer storkjøkkenutstyr og service i det norske markedet. Vi tar hånd om hele prosessen fra prosjektering til levering og vedlikehold.
Vi ser etter en stabil og ansvarsfull person med erfaring innen innkjøp eller relevant utdanning innen fagområdet.

Noen av dine arbeidsoppgaver:
• Daglige innkjøp av varer til prosjekter og lager, med sikring av levering til rett tid
• Forhandle og inngå avtaler med leverandører
• Gjennomføre interne prosjektmøter og møter med leverandører
• Ansvar for riktige innkjøpspriser i artikkelregisteret. (SAP)
• Utarbeide bedriftens innkjøpsstrategi og pådriver for at den blir gjennomført i praksis

Personlige egenskaper:
• Selvstendig og selvgående
• Relasjonsskapende og gode kommunikasjonsevner
• Strukturert og ryddig

Vi kan tilby utfordrende og interessante arbeidsoppgaver, en dynamisk hverdag med varierte oppgaver og konkurransedyktige betingelser i et hyggelig arbeidsmiljø, gode parkeringsmuligheter, kort vei til buss/tog og kantineordning.
For mer informasjon om stillingen, kontakt økonomisjef Harald Bauger, tlf. 91132741.

 

 

HR, LØNN OG REGNSKAP

Er du en dreven lønnsmedarbeider med erfaring innen HR og interesse for regnskap? Da kan det være deg vi leter etter!

Hvem er vi? Jo, vi er Metos – en middels stor bedrift, og en sammensveiset gjeng som leverer storkjøkkenutstyr og service i det norske markedet. Vi tar hånd om hele prosessen fra prosjektering til levering og vedlikehold.
Vi ser etter deg som er initiativrik, imøtekommende og har godt humør med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Det er også fint om du er opptatt av kvalitet i utførelse av arbeidet, klar for nye utfordringer og villig til å lære nye oppgaver.

Ansvars- og arbeidsoppgaver:
Du vil ha hele ansvaret for HR funksjonen og lønn fra A-Å for ca. 75 ansatte. I tillegg vil du ha ansvaret for leverandørreskontro med tilhørende fakturaer og betalinger.

Kvalifikasjoner:
Relevant utdanning og/eller erfaring innen HR, lønn eller regnskap. Vi bruker Visma payroll, BASWARE og SAP. Det er fordel med erfaring med disse programmer, men ikke et krav.

Vi kan tilby utfordrende og interessante arbeidsoppgaver, en dynamisk hverdag med varierte oppgaver og konkurransedyktige betingelser i et hyggelig arbeidsmiljø, gode parkeringsmuligheter, kort vei til buss/tog og kantineordning.

For mer informasjon om stillingen, kontakt økonomisjef Harald Bauger, tlf. 91132741.

 

SELGER / DISTRIKTSANSVARLIG STORKJØKKEN INNLANDET

Arbeidsområde og arbeidsoppgaver
Dine hovedoppgaver blir å etablere nye varige kunderelasjoner samt utvikle de eksisterende.
Mjøs området blir ditt nærmeste og viktigste fokusområde, men resten av Innlandet skal også få hyppige besøk av deg. Du vil som selger i Metos prosjektere både store og små kjøkken, samtidig som du har et høyt fokus på komponentsalg.

Ønskede kvalifikasjoner:
• Erfaring fra, og stort nettverk innenfor HORECA og Hospitality i Innlandet
• Dokumenterbare salgs- og forhandlingsferdigheter
• Salg / Prosjektledererfaring fra tilsvarende eller sammenlignbare bransjer
• Erfaring med SAP samt Office365 er ønskelig, men ikke et krav

Personlige egenskaper:
• Nøyaktig, effektiv og kreativ
• Utpreget relasjonsbygger
• Ansvarsfull med høy gjennomføringsevne
• Motiveres av closinger, store som små
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Gjerne utdannelse/arbeidet med prosjektledelse

Personlig egnethet vektlegges høyt.

Suksesskriterier:
• Økt kundetilfredshet
• Økt salg og markedsandel i regionen
• Budsjettoppnåelse

Vi tilbyr:
• En spennende og fleksibel hverdag med stor frihet under ansvar
• Fleksibel kontorløsning / hjemmekontor
• Markedstilpasset lønn
• Gode pensjonsordninger inkl. AFP ordning
• Kjøregodtgjørelse

Arbeidssted er Innlandet. Lengre reiser må regnes med ved behov. Søker må ha førerkort kl. B.

Søknadsfrist 31. mars 2022, kandidater vurderes forløpende.

For ytterligere informasjon kontakt:
Frode Helgeland Andersen, 99419292 eller Per Knudsen, 91860324

SERVICETEKNIKERE TIL VÅRE KONTORER I OSLO, OSLOFJORD VEST, KRISTIANSAND OG TRONDHEIM

Til våre kontorer i Oslo, Oslofjord Vest, Kristiansand og Trondheim søker vi motiverte serviceteknikere.
Har du lyst til å jobbe med service og montering av storkjøkkenutstyr og bli en del av et firma i utvikling, anbefaler vi deg å søke på en av stillingene.
Du vil disponere egen servicebil og jobbe selvstendig, men du vil ha et supert supportteam i ryggen.
Er du nysgjerrig og liker utfordringer? Våre produkter er stadig i utvikling, og du vil få litt å bryne deg på.

Arbeidsområde og arbeidsoppgaver
Dine hovedoppgaver er å utføre service av storkjøkkenutstyr ute hos våre kunder.
Stillingen vil også innebære noe montering av storkjøkkenutstyr.

Ønskede kvalifikasjoner:
• Vi søker etter deg med fagbrev som elektroreparatør.  Elektrikere med gruppe L sertifikat og kuldeteknikere oppfordres også til å søke.
• Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:
• Nøyaktighet og effektiv med høy gjennomføringsevne
• Selvstendig og strukturert
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Vi tilbyr
• En spennende og varierende arbeidsdag i et hektisk og sosialt miljø
• Opplæring/kurs
• Markedstilpasset lønn
• Gode pensjonsordninger inkl. AFP ordning.

Ønsker du mer informasjon om stillingen, kontakt servicesjef Per Olsen tlf. 91719975.